Kitzbühel

1 september 2013 - Kitzbühel, Oostenrijk

Ik werd verrast door deze stad. Ik had geen verwachtingen, ik had sowieso geen verwachtingen gehad bij Oostenrijk ik wist wel dat het mooi was, maar had me er niet in verdiept. Niet in de plaats waar ik zou verblijven, niet in het verblijf waar ik zou verblijven, niet verdiept in Oostenrijk. Ik wist alleen dat ik naar Salzburg wilde, hoe ver of hoe onbereikbaar ook, die stad staat op nummer één in mijn lijst, en die wil ik zien. Maar vandaag belandde ik in Kitzbühel. Het was een mistige, regenachtige dag. Het gene waardoor ik normaal de gordijnen dicht hou en m'n ogen weer sluit, hopend op een opklaring, een zonnestraal. Maar in Oostenrijk mag het, want Oostenrijk heeft bergen. Bergen die de mist en wolken vangen aan de top en het water via prachtige beekjes naar beneden laten glijden. Ik wilde naar buiten, nee, ik moest naar buiten. Iets nieuws ontdekken. Zo belandde ik in deze leuke stad vol kleur, sfeer, rijke lui en een uitzicht die bijna pijn doet. Een mooie eerste ontmoeting in Oostenrijk. Het beloofd wat. En jawel, morgen Salzburg.